Skip to main content

BAB 1

"Entah !!!" .. hanya itu yang mampu aku berikan jawapan untuk  segala pertanyaan Umairah. Entah lah .. aku sendiri keliru dengan kehendak hati , ego dan entahlah. "huh ", itu saja yang keluar dari mulut teman baik ku , Umi. Dari riak muka umi , aku tahu dia memang geram dan marah dengan aku , hampir aku ingin menitis air mata , kerana aku sendiri tidak tahu ingin membuat keputusan."Arghhhhhhhhhhhhhhhhh, kenapa lah mamat tu berada di situ , kalau aku tahu company tu bapak dia yang punya ,aku x kan sama sekali bekerja di situ " ... aku menghemburkan marah aku pada Umi. Teperanjat umi melihat aku yang tetiba jadik macam orang gila.. hi hi hi.. gila ker aku nie.. baru ada masalah kecik aku dah mengelabah tak tentu pasal...

"Alah ,apa kata ko buat  bodo jer Lia , aku rasa dia tak lah teruk sangatkan..? alah setakat jadi secatery dia tu apa lah sangat kan ? " . " Hamboiii sedap nyer mulut ko yer.. yang bekerja nyer aku ! bukan kau ..." ishhhh pelik tul lah tengok kawan aku yang sorang nie. Hidupnya penuh dengan keceriaan. Aku ? emmm hanya Allah saja yang tahu kesusahan yang aku alami. Umairah ... seorang gadis yang ceria , anak orang berada tapi tidak smbong , cantik dan mempunyai sifat yang kelakar . Aku  ?.. emm tak ada apa yang menarik.. cuma kawan2 ada mengelarkan aku sihyperaktif.. oucthh macam bebudak jer... aku anak orang susah tapi aku gembira kerana hidupku penuh dengan kasih sayang kedua ibu bapa ku.. cantik .. emmmmmm ramailah yang kata aku nie cantik , cute.. tapi lantak lah kan tu orang kata.." Hoiiii apa yang kau mengelamun ni " .. Umi menjerit kepada ku. "Astafirullahalazimmm. kau ni kalau aku ada sakit jantung lah kan .. dah lama aku jalan " .. sambil aku tensenyum sumbing.. oucthh dalam pening-pening pikirkan masalah ada hati lagi nak mengelamun.. hi hi hi...

Hari pertama di tempat kerja memang memeningkan kepala. Huh ! dah lah aku kena berdepan ngan mamat sorang nie..yang memang terkenal dengan kecerewetan nya.. adoiii macam mana lah hidup aku selama 8 jam nie. "Natalia!!!!!!!!!!!!" huhh tu nama aku tue.. " Yer ..yer En.Harith ada apa2 yang perlu I buat "   aku cuba control kegelabahan aku. " nie apa nie... buat surat pun tak tahu ker ? belajar tinggi2 tapi buat surat pun tak tahu ? ambil balik lepas tu ammend apa yang I dah tulis tu ! " dengan lancang dia bersuara. Aku rasa bergema lah satu banggunan ni. " Sory En Harith , next time I akan lebih berhati-hati ".. lantak lah kan.. berhati2 lah sangat... aku bukan pandai pun kerja sebagai setiusaha ni.huhhh...eeee leceh lah kerja dengan mamat nie.. eee benci.. dari zaman U aku memang bengang dengan dia. Tup tup aku bekerja dengan dia hampehhh...


Aku menghempaskan beg tangan di sofa.eeeee rasa ingin menjerit jer aku rasa... ikut kan hatii mahu aku berhenti kerja.mengenangkan ibu di kampung membuatkan aku bersabar.Ye lah zaman sekarang nie susah nak dapat kerja.Sementara ada kerja nie aku bekerja lah . Sedih aku mengenangkan nasib aku nie , sentiasa lah malang. Kerja dengan mamat berlagak nie plak.. eee benci lah plakk aku .

Hp berbunyi untuk diangkat. "arghhhhhhhhhhhh siapalah yang kacau aku nak tidur ni.. dah pukul berapa ni huhhhhhhhhhhhhhh " ... " Assalamualaikum " aku bersuara .. " Lia , I ni , nak beritahu eosk pukul 7.00am U kena ada di Fa Holding bersama I , ada meeting tergempar . Jangan lewat I tunggu di Office ".. tupp bunyi menandakan telefon sudah diletakan.. ehhhh ehhhh mamat nie.. aku bagi salam tak dijawab.. tup tup suruh aku pergi meeting dengan dia.. aku belum tanya lagi meeting pasal apa ? nak bawak file apa ? eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee benciiiiii !! ahh malas nak pikir baik aku sambung tidur..

Comments

Popular posts from this blog

Detective Conan Movie - The Last Wizard Of The Century [MaLay DUB] - Part 1

JOM BERCERITA ... HIKAYAT 1001 MALAM....

Ada Sesapa Yg tahu Hikayat nie.,.. leh lah syare ya......  Tentunya korang sudah sering mendengar kisah 1001 malam ini. Banyak sekali cerita-cerita yang lahir dari kisah 1001 malam, antara lain yang terkenal yaitu “Sinbad si Pelaut”, “Ali Baba” serta “Aladin dan Lampu Ajaibnya”. Namun hanya sedikit yang tahu dari mana kisah-kisah tersebut berasal.. Konon di suatu daerah di negeri Arab, berdiri 2 kerajaan yaitu Kerajaan kembar Sasan dan Samarkand al-Ajam, dimana Raja dari kedua kerajaan tersebut bersaudara. Kerajaan Sasan diperintah oleh Raja Shahryar, sedangkan Kerajaan Samarkand al-Ajam diperintah oleh Raja Shahzaman. Kedua Raja tersebut sangat dicintai oleh rakyatnya karena mereka adalah Raja yang bijaksana dan murah hati, serta keduanya memiliki istri yang sangat cantik. Suatu hari Raja Shahryar pergi menemui saudaranya di Kerajaan Samarkand al-Ajam. Saat di tengah perjalanan ia teringat bahwa hadiah yang akan ia berikan untuk saudaranya tertinggal di atas tempat tidur di dalam

Detective Conan Movie - The Last Wizard Of The Century [MaLay DUB] - Part 3